ریز نوشت ...

این وبلاگ دفترچه ی خاطرات هیچ کداممان نیست !

ریز نوشت ...

این وبلاگ دفترچه ی خاطرات هیچ کداممان نیست !

عاشورای مفرح

عاشورا که برایت هیچ معنایی، جز یک تعطیلی مضحک و مفرح نداشته باشد (+

برای مضحک و مفرح تر کردنش  

کف و سوت هم می زنی !!!   

 

خدا که نباشد ، هر کاری ممکن است .... 

نظرات 15 + ارسال نظر
خودم سه‌شنبه 8 دی‌ماه سال 1388 ساعت 10:20 ق.ظ

نمی دونستم امام حسین هم براشون بی معنیه!

حمید سه‌شنبه 8 دی‌ماه سال 1388 ساعت 10:28 ق.ظ http://bikaraane.parsiblog.com/

به برکت خون اقا همه چیزها داره رو میشه

یکی سه‌شنبه 8 دی‌ماه سال 1388 ساعت 11:00 ق.ظ

هر چی تو تلویزیون نشون میده رو باور نکن
همه رو هم با یه چوب نزن

مریم بانو سه‌شنبه 8 دی‌ماه سال 1388 ساعت 11:40 ق.ظ http://maryamiam.blogfa.com/

سلام
من به نوشته های شما علاقه مندم. بنابراین تنها لینک وب من شما هستید و از این موضوع خوشحالم. در مورد عاشورا هم بگم که این قوم الضالمین از هر چیزی برای مطرح کردن خودشون استفاده میکنند. امام حسین و عاشورا هم یکیش.

ممنون ، لطف دارید شما

لیتیوم سه‌شنبه 8 دی‌ماه سال 1388 ساعت 01:37 ب.ظ http://lithiumism.blogfa.com

اون سوت و کفی که تلویزیون نشون داد مال وقتی بود که چیزی رو که متعلق به ج.ا بود اوردن پایین و اگه هر خنده ای کفر باشه....ما هم تو آشپزخونه هیئت کافریم چون با هم شوخی میکنیم و میخندیم......
درثانی...مگه این همه آدم که ضد ج.ا هستند از یک طیف اند؟نه!از همه طیفی هست...از اون خدا نشناسش هست تا کسی که همه چیز رو رعایت میکنه....پس اگه یک دسته افتادن به جون عزاداران همه رو نباید به یک چب روند...

از اون ور!حسین برای چی مرد؟ثارالله شدنش برای این بود که ما هرسال گریه کنیم و مداح ها آبروش رو ببرند؟....این مردمی که سرشون رو تو برف کردند...خوابند و نمیبنند که میراث حسین که جنگ برای عدالت بود و حالا اون عدالت رو ازشون گرفتن و حالا با چه رویی حسین حسین میکنند؟نمیگم کار کسایی که حمله کردند درست بود...اتفاقا همش حماقت هست و عقده!اما اون کسی که خودش رو به خواب زده نباید بیدار بشه و بفهمه که :هوی یارو!حسین داره تو این خیابون ها شهید میشه؟

در مورد پاراگراف اولتون باید بگم که اگر شما تفاوت سوت و کف و هلهله توی خیابان در روز عاشورا ( به هر دلیلی ـ حتی کار وحشیانه ای مثل پایین آوردن سر در یک بانک یا ... ) با یک لبخند توی آشپزخونه ی هیئت ، یکی میدونید که البته با شما بحث کردن کار بی فایده ای هستش . که شما دنبال توجیه می گردید نه منطق .
در مورد پاراگرف دومتون هم اولا " امام " حسین ، ثانیا " شهید " شدند !
منظورتون از مداح ها آبروشون رو بردن متوجه نشدم
و اما منظور ما هم دقیقا اون کسانی هستند که با عقده های پایان ناپذیرشون اون حرکات " عصر حجری " رو انجام دادن ولاغیر !! هرچند که در این برهه سکوت هم یک نوع همراهی با اونها حساب می شه چه برسه به این که در حاشیه ی ماجرا حضور داشته باشی و باعث زیاد شدن و پررو شدن این جمعیت گستاخ بشی .
در مورد کسانی هم که اتفاقاتی براشون افتاده ، انشاءالله که همه نیتشاون خدایی بوده و برای برپایی قسط و عدل و داد به خیابون اومده بودند و همگی در زمره شهدا محسوب بشن !

طلایه دار سه‌شنبه 8 دی‌ماه سال 1388 ساعت 02:18 ب.ظ http://tallaye.blogspot.com

شما در پی توهین به دیگران نباش.
قرار نیست که همه به یک چیز معتقد باشن.
شما تو حسینیه هی بزن تو سر خودت...کاری با بقیه ملت نداشته باش.
احمدی نژاد و اربابش رو سگ ها یه کاری کردن...(خبر داری؟)

من فکر نمی کنم که توهینی توی نوشته ام باشه !
فقط به صحبت یک وبلاگ نویس استناد کردم .
در ضمن امثال شما که در خط اولتون توصیه به توهین نکردن می کنید طرفتون رو و در خط آخر توهین می کنید به مقام رسمی یک کشور ، ارزش بحث کردن ندارید .
البته شما مقصر نیستید ، بزرگترهای شما این طورین که اول همه را به قانون مندی دعوت می کنند و خودشون بزرگترین نقض کننده ی قانون هستند .

آسمون سه‌شنبه 8 دی‌ماه سال 1388 ساعت 04:13 ب.ظ http://www.faryyad313.persianblog.ir/

....فقط میتونم بگم خاک بر سرشون .

آرش سه‌شنبه 8 دی‌ماه سال 1388 ساعت 04:34 ب.ظ http://pesarhaji.wordpress.com/

اشتباه کردیا ۲ تعطیلیه

قطره ای از دریا سه‌شنبه 8 دی‌ماه سال 1388 ساعت 05:09 ب.ظ http://daryaedel.parsiblog.com

هان ای لشکر شیطات ، نه سید بودن ، نه فرزند فلان بودن و نه گذشته تان ذره ایی ارزش ندارد !
چون در راه " او " نیست !
من نوکرم ، نوکر حسین (ع) ، همین ...
می توانی با من دربیافتی ؟ امتحان کن .
یا حسین (ع) .

آ سه‌شنبه 8 دی‌ماه سال 1388 ساعت 05:10 ب.ظ

شما هر چی که تو تلویزیون نشونت میدن رو باور نکن دوست_ ساده لوح_ من.

ممنون از توصیه تون دوست ترسوی من !‌
من ترجیح میدم از منابع خودم اخبار و پیگیری کنم شما هم به بی بی سی و سایت های اینترنتی که دروغگو بودنشون از اول ثابت شده است استناد کنید .

aramesh سه‌شنبه 8 دی‌ماه سال 1388 ساعت 06:46 ب.ظ

آخیییییییییییییییییییییییییییییییی!

لیتیوم چهارشنبه 9 دی‌ماه سال 1388 ساعت 01:52 ب.ظ http://lithiumism.blogfa.com

با اجازه از ته جوابت میام به سرش!
شهید کسی است که در راه عقیده اش بمیره،درست؟پس اگه من نوشتم حسین(ع) مرد...اشتباه نکردم اما اگه دو واژه امام و شهید مهم هست....من هم رعایتشون میکنم تا قشنگ با هم بتونیم حرف بزنیم.
درباره گستاخی صحبت شد....آیا من گفتم مخالف اینها که تو عزاداری مردم بالا و پایین میپرند نیستم؟معلومه که اگه یکی بیاد جلوی چشم من و در مقابل منی که عزادار از دست رفته ای هستم شادی بکنه عصبانی میشم،این عصبانیت حق من هست و شادی فرد نشانه حماقتش!چون در مقابل منی که عزادارم شادی میکنه و ممکنه قصدی هم نداشته باشه اما این کارش مثل پاشیدن نمک بروی زخم هست.
از اون طرف ببینم ما در مراسم مذهبی ادیان دیگه ای که توی کشورمون هستند چطور برخورد میکنیم؟یعنی نمیشه عزای اونها با شادی یکی از اعیاد ما تلاقی بکنه؟اونوقت ما توهین کننده ایم؟
هنوز هم توی بحث گشتاخی هستم.کسی گستاخ هست که محتوای پیام عاشورا را درک نکرده،کسی که نمیفهمه عاشورا و "شهادت"برای ظلم ستیزی است و نه گریه الکی....گفتم الکی برای اینکه در رفتار هیچ کس کوچکترین تغییری نداره این اشکها و زاریها!
میپرسم کدام یک واجی تر هست؟گرفتن حق از ظالم یا عزاداری و عبادت؟اگه نمیتونی تصمیم بگیری به یاد بیار که "امام"حسین درمیانه حج،عبادت را رها میکنه و بطرف کوفه میره تا حق را زنده نگه داره!آنهایی که توی دسته ها عزاداری میکنید و مثل کبک سرشان را در داخل برف کرده اند و نمیبینندحق را میبرند و میکشند انسانها را به حق از کسی که سوت و هلهله میکشه گستاخ تر هستند که دسته دوماگر دین ندارند،آزاده هستند....برای حق میجنگند....حقی که "امام"حسین برایش عزیزانش رو فدا کرد اما محافظه کاران ترسو،همانها که شب آخر کاروان کربلا را ترک کردند حالا در تکایا گریه میکنند تا امام حسین شفاعت آنها را پیش خدا کند تا از رنج و عذاب آخرت آزاد بشند....دعاها را نگاه کن....پایه همه شان فردی و خودخواهانه هست...خدایا مرا پولدار کن...دشمنم را خاک کن و الخ....این هست معنی توکل؟سعی و تلاش کو؟اینها میخواهند گناهانشان بخشیده بشود بدون ذره ای تلاش برای بخشیده شدنشان!اینها با سکوت خودشان حسینی ها را به مسلخ بردند!چه در گذشته و چه درحال!اینها هستند که رو میدهند و عقده میپراکنند چرا که کسی که براش عاشورا به این شکل دراومده که مفرح باشه از اول که قصد و غرضی با عاشورا در سرنداشتند....وقتی از بین جماعت عزادار کسی به اسم عاشورا و اسلام حقشون خورد و جماعت عاشورایی که باید میراث ثارالله را حفظ کنند ساکت موندن...عقده و نفرت و هر صفت زشتی تو دلها جمع میشه و آخرش اینی میشه که هست....وقتی به پوسته میچسبی و میذاری در زیر این پوسته هر خلافی اتفاق بیفته بالآخره نفرتی که جمع شده پوسته رو میدره و هیچ حرمتی نمیذاره!حرمت شکنی وقتی اتفاق افتاد که به اسم اسلام و خدا.خوردن و بردن و کندن وکشتن و کردن نه عاشورای 88....توی عاشورای 88 فقط فهمیدین که دیگه پوسته قیام"امام"حسین هم از بین رفت و گرنه این مراسم خیلی وقت پیش هتک حرمت شده بود و فقط چشمها نمیخواشت ببینه!کلاهتون رو چسبیدین باد نبره.
(منظورتون از مداح ها آبروشون رو بردن متوجه نشدم)
ساده است....ببین چه چیزهایی را آویزان کاروان کربلا میکنند....اینها بردن آبرو نیست؟این بردن آبرو نیست که بجای مطرح کردن اصالت عاشورا بیای و آسمون و ریسمون به هم ببافی؟

ببینید اشتباه شما و دوستانتون دقیقا همین جاست ، شما اگر بخواید به هدفتون هم برسید این راهش نیست که دست بذارید روی حساس ترین احساسات و اعتقادات مردم !!! این جوری خودتون نابود می شید ... اگر به جای شما بودم و می خواستم به هدفم برسم ، گام به گام و با آرامش این کارو می کردم .... برای ما و نود درصد و بلکم بیشتر مردم ایران واژه امام و شهید شد مهم است !!! چه شما بخواهید و قبول کنید چه نکنید ... !!
اگر امام حسین (ع) برای اعتقاداتشون نجنگیدند ، برای چی جنگیدند؟!!!
این که اعیاد ما با مراسم مذهبی بقیه ی ادیان همراه بشه ، که کاملا توجیه هست ، خودتون هم متوجه هستید قطعا !!! به نظرم که خیلی دلیل مضحکیه . مثلا اینهایی که روز عاشورا این کارها رو کردند ، برای کدوم عیدشون داشتند شادی می کردند؟!!!
و صحبت های آخرتون ، ببینید شما دقیقا همون کاری رو کردید توی نوشته تون که من رو ازش منع کردید ، همه رو با یک چوب روندید . بله ، هستند کسانی که از دین فقط ظاهرش را دارند ، هستند کسانی که از عاشورا ، فقط عزاداریش را می شناسند ، هستند مداح هایی که روضه های خلاف واقعیت و بعضا سخیف می خوانند ، اما این همه نیستند !
در ضمن هر چقدر هم که افراد بد عمل کنند ، دلیل بر بد بودن راه ایشان نمی شود .
و اما این که از دین فقط قسمت هاییش رو که دوست داریم و راحته و به دلمون می شینه رو انتخاب کنیم ، کار درستی نیست .
همون قدر که شنیدن پیام آزادگی ، عدالت ، حق طلبی و .... عاشورا مهم هست ، شنیدن تمام روایتی که مردم را به عزاداری برای امام حسین (ع) دعوت می کنند مهمه ، که معرفت و احساس همگام و با هم باید پیش بره ...
احساس بدون تکلیف به درد نمی خورد . معرفت بدون احساس هم چیزی کم دارد قطعا !!
و اما در آخر هم باید بگم که همه ی ما انتقادهایی را در ذهن داریم ، که اینجا مدینه ی فاضله نیست که همه چیزش عالی باشد ، بعضی هایمان کمتر و بعضی هایمان بیشتر . اما انتقاد کردن هم راه و روش خودش را دارد ... !!

راستگو چهارشنبه 9 دی‌ماه سال 1388 ساعت 08:21 ب.ظ

دوست عزیز، لا اکراه فی الدین! یک!
دو اینکه تاریخ بخون و ببین که موقع بدرقه کردن جوانان خیمه‌های امام حسین‌(ع) همه با هلهله و سوت و کف بدرقه می‌شدن چون اون‌ها به راه حق می‌رفتند و از شهادت مطمئن بودند و به آزادی حقیقی می‌رسیدند.
حالا کف و سوت مردم کشورت را پیرهن عثمان کرده‌ای که چه چیزی را ثابت کنی؟ که بگی خیلی معتقدی؟ چرا اعتقادت به آزادگی‌ات منجر نمی‌شود؟ که باید تکرار مزخرفات سیمای ضرغامی باشی؟

سلام
اولن که خوش آمدید
ثانیا کجای مطلب من این شبهه رو برای شما به وجود آورده که در دین اکراه هست وهمه باید به دین ماباشند؟!!
ثالثا اگر چنین کف و سوتی هم برای بدرقه اصحاب بوده (که البته من چنین چیزی ندیدم تا حالا ) قطعا به منظور تشویق و روحیه دادن افراد بوده . نه بعد از شهادت و در ظهر عاشورا ! خیلی ساده است ، تفاوت این دو رو متوجه نمی شید؟؟؟
کف و سوت در جایگاه خودش توهین به مقدسات مردم کشوری که نود درصد و بلکم بیشتر مذهبشان شیعه است و امام حسین (ع) برایشان جزء مقدس ترین هاست . هر چند که این کف و سوت خیلی معنی های دیگر داشته که بعید میدونم متوجه اش نشید .... مگر این که نخواید که متوجه بشید ...
در ضمن آزادی احتمالا از نظر من و شما دو تا تعریف متفاوت داره .

سیدمحمد طباطبائی شنبه 12 دی‌ماه سال 1388 ساعت 05:32 ب.ظ

دوست خوبم٬
کف و سوت در دین ما مذموم تره یا کشتار و قتل؟ خواهش میکنم روش فکر کن و بهم حق بده نوشتت برام تلخ‌ ترین جوکی که شنیدم باشه.
من خودم اگه خدا قبول کنه سعی میکنم فقط در ظاهر مسلمان نباشم و ببینم فلسفه‌ ی دینمون چی بوده. مناسک و واجبات دینم برای خودم و تو خلوت خودمه و در رابطه با مردم هم به دین و آئینشون کاری ندارم و اصلم بر اینه که دروغ نگم و حقی ازشون نخورم و تهمت نزنم و تجسس نکنم و ظن بد نبرم و توهین نکنم و خلاص. به من و شما چه ارتباطی داره عقیده و آئین دیگری؟ من و شمایی که سنگ دین و اسلام رو به سینه میزنیم کجای قرآنمون گفته عقاید همو مسخره کنید و واسه عقیده آدم بکشید؟ کجاش گفته هرکی سوت و کف زد بزنیدش و ببریدش؟ آیه بیار دوست عزیز. حدیث بیار. منبع بیار برای نوشته هات. اون بندگان خدا که دارند میگند عقیده‌ ای ندارند و خلاص. من و تو که عقیده داریم چرا عملمون اونقدری شنیع و تنگ‌ نظرانست که هی بیشتر و بیشتر آدمای وسط ماجرارو از دین و اسلام زده کنیم؟ بانویی می‌شناسم از بستگانم که مادر دو تا شهیده و تو فامیل سرسخت تر از همست روی دین و انقلاب و تعصب خاصی داره. چون میگه بچه های من برای پاسداری ازین انقلاب شهید شدند. باری٬ این خانوم پنجاه و چند ساله الان میگه فقط تلویزیون جلوی من روشن نکنید. ظاهرا فیلم هایی از ضرب و شتم و کشته شدن تعدادی تو حوادث اخیر رو دیده و خوب اونقدری منقلب شده که میگه هیچی نگید٬ کی جواب خون اینایی که به ناحق کشته شدند رو میده. آدمیه که همیشه پشت حکومت و رهبری بوده اما الان مونده و سکوت میکنه. همین روز عاشورا در خونش باز بوده نذری میداده و چند نفرو هم پناه داده. میخوام بگم چون خونشون نزدیک بازاره یه چیزایی رو از نزدیک به چشم دیده و حالا دیگه نفرین میکنه کسایی که به قول خودش جوونای مردمو میزنند. می‌ خوام بگم ما چیکار کردیم خودمون برای نگهداری از اسلام؟ جز اینه که به اسم اسلام زدیم و کشتیم و حالا توقع داریم برامون صلوات و دردود هم بفرستند؟ جز اینه که اسلام رو بدنام کردیم و داریم دستی دستی وجهه و آبرو و حیثیت حسین و علی رو هم میبریم؟ مردم روی خون بی گناه و این مسائل خیلی حساسند. حالا چجوری آبی که رفته رو به جوب برگردونیم و چجوری قانعشون کنیم و توجیه کنیم براشون کشته ها و زخمیا رو؟ شما بگو. شما توجیهی بیار تا منم همونو به دیگران منتقل کنم. من که حرفی ندارم و سکوت می کنم در برابر کسی که میاد جلو و میگه به کدام گناه کشته شدند؟ اگه اتوبوس آتیش زدند که خوب جزاش زندانه و جریمست. اگه سوت و کف زدند هم همینطور. پس این خون ریزیهای برای چه بود؟ ما کی هستیم که جون کسی رو بگیریم؟ مسلمان نیست کسی که سکوت کنه در برابر کشته شدن یه هموطن. گیرم یهودی باشه یا مسیحی. گیرم فاسد باشه و هرزه. گیرم بی دین باشه. ما کی هستیم که حکم بدیم به ریختن خونش؟ کجای قرآن اومده ادم بی پناهی که سلاح دستش نیست رو بکشید؟ من و یکی از برادرام به احمدی نژاد رای دادیم و پدر و مادرم به رضایی. حرف ما این آدم یا اون آدم نیست. حرف ما اینه که ماهیچ کدوم به کشتن و زدن رای ندادیم و این وضع ناراحتمون کرده. ما نمیخوایم فیلمای کشتن و زدن زنا و مردای مملکتمون دست به دست بین کانالای خارجی بچرخه. من سرمو بالا نمیتونم بگیرم وقتی فیلم کشته شدن ندا رو میبینم. با خودم و وجدانم که تعارف و رودربایستی ندارم. به هر حال ببخشید اگه پرحرفی کردم و سرتون رو درد اوردم. انشالله خدا همگی رو به راه راست هدایت کنه. انشالله با درایت و منطق و میانه داری راه بدنام شدن دین رو بگیریم و نذاریم بیش ازین از خزانه ی اسلام برای توجیه کارهای ناشایستمون خرج بشه. والسلام

سلام دوست عزیزم
خوش آمدید
در مورد کف و سوت که باید گفت در دین ما نه شادی کردن و نه کف و سوت مزموم هست ، اما عاشورا حرمت داره و در این روز من جایی ندیدم نوشته باشه برید دست بزنید و شادی کنید .
از این که شما هم این قدر آدم خوبی هستید خوشحالم
در مورد این چیزایی که فرمودید من واقعا نمیدونم شما از کجا به این نتیجه رسیدید که بنده ادعای می کنم و آدم ریاکاریم و عقایددیگران رو مسخره می کنم؟!
در مورد کشتار هم ، اولا که هم زدند و هم خوردن ، اون بنده های خدائی که سنگ خوردن ، کتک خوردن ، زخمی شدن ، اونا آدم نبودند .
هر چند که من هم کتک خوردن بیگناه رو ریختن خون بی گناه رو بد و وحشیانه میدونم و اگر این وسط کسی خونش بی گناه ریخته شده باید پاسخ گویی کرد . اما نمیدونم شما روی چه حسابی این همه تهمت توی صحبتاتون به من بستید؟!!!
توی این وبلاگ حرمت شکنی محکوم شده و لا غیر !
در کل ممنون بابت نصایح دوستانه ات ، سعی می کنیم استفاده کنیم .
من هم صحبتهای خودتون رو مجددا به خودتون یاد آوری می کنم که : انشالله خدا همگی رو به راه راست هدایت کنه. انشالله با درایت و منطق و میانه داری راه بدنام شدن دین رو بگیریم و نذاریم بیش ازین از خزانه ی اسلام برای توجیه کارهای ناشایستمون خرج بشه.

سروناز یکشنبه 20 دی‌ماه سال 1388 ساعت 11:09 ق.ظ http://goldoon.blogsky.com/


از جنبش سطل آشغال و دستشویی بیش از این انتظاری نیست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد