ریز نوشت ...

این وبلاگ دفترچه ی خاطرات هیچ کداممان نیست !

ریز نوشت ...

این وبلاگ دفترچه ی خاطرات هیچ کداممان نیست !

بی خاطره

بله، این خاطره ها هستند که زندگی آدم را  مختل می کنند
دارم سعی می کنم، کسی برایم خاص نشود که بعدش خاطره ...
برای کسی خاص نشوم که بعدش خاطره ...  
خیابانی، تکیه کلامی،موسیقی، تصویری ... 
شاید بهتر باشد آرام و بی خاطره از کنار هم بگذریم ...

حقیقت

دروغ را فقط یک متخصص می تواند به صورت حقیقت جلوه دهد
اما این گونه متخصصان فیلسوف نمی شوند
زیرا سیاست به وجودشان بیشتر احتیاج دارد ...  

 

ویل دورانت

در باب آفرینش

خدا انسان را آفرید
و انسان توجیه را ...

انسان

در انسان ۴ گرایش وجود دارد که اگر به فعلیت برسد تقرب الی ا... حاصل شده است: 

۱- گرایش به حقیقت جویی 

۲- گرایش به پرستش 

۳- گرایش به خیر اخلاقی 

۴- گرایش به زیبایی 

  

شهید مطهری 

 

نکته:

تقرب الی الله همان کمال وهدف خلقت است 

...

از شعر دارم متنفر میشوم
بیشتر شبیه تریاکند
شبیه حشیش
شبیه کراک
شبیه شیشه
تا فقط نبودنت را کمی بیشتر تحمل کنم

بدون شرح ...

یک شیشه می گذاری وسط آکواریوم؛
ماهی گوشت خوار را می گذاری یک طرفش
ماهی های کوچک را طرف دیگرش ... 
ماهی گوشت خوار روزهای اول به تندی و طمع می رود سمت ماهی های آن طرف شیشه 
اما ... شیشه ی وسط آکواریوم مانعش می شود ... شیشه ای که او نمی بیندش ...
بارها این کار را انجام می دهد تا بلاخره یاد می گیرد که این وسط یک مانع قرار دارد
حالا شما می توانید با خیال راحت شیشه را بردارید و مطمئن باشید که ماهی گوشت خوار هرگز به ماهی های کوچک آکواریوم طمع نخواهد کرد ...

آه...

یوم الحسرة من سالهاست آغاز شده....

خدایا چکنم؟

شیرین و فرهاد

فرهاد میدانست صد سال نمیتواند کوه را بکند 

فقط میخواست یک عُمر، اسمش را با "شیرین" بیاورند ...

لیبل

عجیب است که این قدر جامعه ی ما به «‌برچسب سازی »‌ علاقه مند است
با اولین نگاه، اولین برخورد ... برچسب مورد نظر را می سازیم و روی پیشانی طرف مقابل می کوبیم.
و من بعد طبق همان برچسب قضاوتش می کنیم ... !

غریب بابا

اسمش علیرضا ست 

یک سال و نیمش است 

داشت می دوید که با صورت خورد زمین. لبش کبود شد. خون آمد. دوسه قطره... 

دلم ریش شد... 

ربع ساعت بعد 

تا نیمه های شب زار میزدم... 

 تیر سه شعبه و گلوی شش ماهه و یک پدر....